Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /data/web/virtuals/26768/virtual/www/domains/biznis-skola.sk/wp-includes/post-template.php on line 284

[TEST] AKO ZVLÁDATE RÔZNE SITUÁCIE?

Každý z nás má vrodený mechanizmus, ktorý mu pomáha zvládať výzvy. „Rozvoj vlastností ako schopnosť udržať si odstup, prijať radu a byť trpezlivá, vám môže pomôcť pri prekonávaní prekážok.“ hovorí životná poradkyňa Christine Hasslerová, autorka knihy Woman´s Balance and Direction /Sprievodca ženy pri hľadaní rovnováhy a správneho smeru/. Urobte si tento test, aby ste zistili, či vás výzva inšpiruje. Ponúkneme vám tipy, ako z každodenných situácií vyťažiť čo najviac.

1. Keby vaša kolegyňa ochorela a šéf by delegoval jej prácu na vás:
a) Urobili by ste len to, čo sa dá v pohode zvládnuť.
b) Postarali by ste sa o všetko, aj za cenu, že by ste zostali v práci dlhšie.

2. Aký typ dovolenky máte radšej?
a) Dovolenku na pláži, plnú leňošenia a pohody.
2. Výlet na nové miesto s pestrou ponukou pamiatok a aktivít.

3. Čo urobíte, keď sa vaša najlepšia kamarátka ponúkne, že urobí večeru?
a) Budete relaxovať a užívať si to.
b) Oceníte jej ponuku a ponúknete sa, že jej pomôžete.

4. Na čo sa sústredíte pri zoznamovaní s novými ľuďmi?
a) Aby ste ich spoznali.
b) Aby ste urobili dobrý dojem.

5. Večer je ideálny čas:
a) Na pohodlie pred televízorom.
b) Na platenie účtov a telefonáty s priateľmi.

6. Čo ste urobili naposledy, keď ste uviazli v zápche?
a) Pustili ste si príjemnú hudbu a pomaly sa posúvali ďalej.
b) Zapli ste si dopravné správy a neustále menili jazdné pruhy v snahe ísť rýchlejšie.

7. Čo si poviete, keď urobíte chybu?
a) Ako sa z toho môžem poučiť?
b) Ako to môžem napraviť?

8. Občas si zabudnem hodinky.
a) Áno.
b) Nie.

9. Rada si dlho pospím.
a) Áno.
b) Nie.

10. Keď čakám pri expresnej pokladni v supermarkete, nikdy nepočítam tovar v košíku predo mnou.
a) Je to pravda.
b) Nie je to pravda.

11. Vždy si nájdem čas na časté návštevy svojich priateľov.
a) Áno.
b) Nie.

12. Je pre mňa ľahké požiadať o pomoc.
a) Áno.
b) Nie.

HODNOTENIE
Za každú odpoveď a) si dajte 10 bodov.
Za každú odpoveď b) si dajte 5 bodov.

80 až 120 bodov
VYŽARUJE Z VÁS POKOJ.
Problémy a projekty prichádzajú do vašeho života a odchádzajú z neho, kým vy ostávate pokojná a sústredená, pretože ich nechcete hneď riešiť či meniť. „Situáciu spracúvate pomaly, kladiete si množstvo otázok a zvažujete všetky dôvody pre a proti – až potom pristúpite k riešeniu.“ Hovorí Hasslerová. Ak potrebujete podporu, požiadate o ňu. Psychologické štúdie o šťastí ukazujú, že tento prístup vedie k najlepším rozhodnutiam. Má to však jednu nevýhodu: ostatní vás môžu vnímať ako pasívnu – a v niektorých prípadoch možno naozaj radšej ostanete v ústraní. Zhrnuli sme všetky fakty a ponúkame vám návod na rozvoj vašej aktivity:
– Opýtajte sa sama seba: „Ako sa naozaj cítim?“ Precíťte aj negatívne emócie. „Prirodzene mierumilovní ľudia majú tendenciu nasadiť si milú masku alebo potláčať svoje autentické reakcie.“ hovorí Hasslerová.
– Urobte si zoznam úloh či cieľov a určite si na ich dosiahnutie termín. Postupujte krok za krokom, aby ste sa necítili preťažená.
– Staňte sa líderkou. Keď sa dostanete do situácie, ktorá sa dotýka aj iných ľudí, dôverujte si a postavte sa na ich čelo. Pokojné typy ako vy vedia rozptýliť napätie a sú dobrí mediatóri, pretože sú emocionálne nestranní.

55 až 75 bodov
STRES VÁS INŠPIRUJE.
Ste rozhodnutá urobiť rýchlo a dobre akúkoľvek úlohu, nič nenechávate nedokončené. Slovíčko „nemôžem“ sa jednoducho vo vašom slovníku nenachádza. „Tento typ osobnosti v podstate problémy naštartujú a výzva ich inšpiruje! Hovorí Hasslerová. „Keď treba splniť nejakú úlohu, venujte jej naozaj mimoriadnu pozornosť.“ Snaha byť nadpriemerná je obdivuhodná, ale rutina vás môže občas začať nudiť. Zamestnávate sa potom zvláštnymi úlohami, len aby bol váš život zaujímavý. Ba čo viac, keďže chcete urobiť všetko perfektne, môže byť pre vás ťažké vzdať sa kontroly nad situáciou. S toľkými polienkami v ohni riskujete, že vyhoríte – usilujte sa preto o rovnováhu. Tu je návod:
– Naplánujte si nejaké príjemné aktivity. Ľudia poháňaní stresom majú problém v pokoji obsedieť, tak sa dobite oddychovými a zábavnými stretnutiami s priateľmi a rodinou.
– Delegujte. Verte druhým, ktorí majú odborné znalosti, že aj oni zvládnu trochu záťaže. „Ak sa cítite neisto, raz za čas ich pokojne skontrolujte.“ hovorí Hasslerová.
– Otvorte dlane. Štúdia prekvapivo ukázala, že jednoduché gesto rukami hovoriace „nechaj to plávať“ vlastne pomáha uvoľniť impulz na prevzatie kontroly nad vecami.

55 alebo menej
NIEKEDY STE PRÍLIŠ PREŤAŽENÁ.
„Ak ste sa dostali až do tohto štádia, znamená to, že na situácie zvyčajne reagujete emocionálne a často pociťujete miernu úzkosť – najmä, keď sa objavia nové situácie.“ hovorí Hasslerová. Možno ste nedávno zažili sklamanie, preto ste v nových situáciách obozretná. Pridajte k tomu plný diár, snahu ostíhanie práce, rodiny a spoločenských povinností – kto by sa necítil preťažený? Nie div, že siahate po rýchlych riešeniach! Nemáte čas (alebo si to len myslíte) zahĺbiť sa do problému a prísť s komplexnejším riešením. Na odstránenie preťaženia vyskúšajte tieto techniky:
– Najprv nechajte voľný priebeh emóciám. Poplačte si alebo sa vykričte. Môžete vyskúšať hodiny kickboxu, viesť si denník alebo sa od srdca zasmiať pri pozeraní komédie. „Keď zo seba dostanete emócie,“ hovorí Hasslerová, „hladina stresu sa zredukuje.“
– Doprajte svojej hlave „dovolenku“ a svojmu rozhodnutiu čas na postupné dozrievanie. Poprezerajte si obchody, choďte na prechádzku, alebo len tak oddychujte. „Štúdie ukazujú, že najlepšie rozhodnutia robíme podvedome. Ak si pred rozhodnutím doprajete čas, vaše rýchle, emočne nabité rozhodnutia sa postupne pretvoria na intuitívne.“ hovorí Hasslerová.
– Zabudnite na očakávania. Pokúste sa nesúdiť vopred svoje rozhodnutia ako úspešné či neúspešné. Tento prístup vám pomôže postupovať na ceste k cieľu bez zbytočnej sebakritiky.
– Znovu vypnite. Keď sa cítite preťažená, doprajte si ďalšiu prestávku. Príznaky stresu sa môžu prejaviť bolesťami hlavy, napätím vo svaloch, obhrýzaním nechtov, zatínaním zubov či sťaženým dýchaním.

BIZNIS ŠKOLA
Biznis škola sprevádza ľudí k úspechu. Tak, aby múdro prepájali biznis so životom. Podporuje ženy v biznise. Tak, aby uspeli v mužskom svete a zostali pri tom ženami. Venuje sa obchodným zástupcom. Tak, aby významne kariérne a osobnostne rástli. Spolupracuje s firmami. Tak, aby mali nenahraditeľné miesto v spoločnosti. Pomáha konšteláciami. Tak, aby priniesli skutočné zlepšenie.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.